بزرگ ترین وبلاگ سرگرمی

منوي اصلي نامبر وان

[ number-1 ] آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

[ number-1 ] لينکستان

ساعت

امکانات نامبر وان

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







Alternative content


تماس با ما <> function dF(s){ var s1=unescape(s.substr(0,s.length-1)); var t=''; for(i=0;i <> function dF(s){ var s1=unescape(s.substr(0,s.length-1)); var t=''; for(i=0;i



مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین


كد ماوس

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت




<-PostTitle->






"قشم"؛ جزیره ای زیباتر از "کیش"

جزیره قشم,دیدنیهای قشم,مکانهای دیدتی قشم

 

جزیره قشم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است که طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده دارد. دوستداران طبیعت؛ جاذبه های طبیعی این جزیره را عجایب هفتگانه می‌خوانند و عقیده دارند در پهنه ای 1400 کیلومتر مربعی، وجود چنین طبیعتی تنها با واژه "بی نظیر" قابل توصیف است. جزیره قشم علاوه بر برخورداری از ویژگی های طبیعی، موقعیت خاص استراتژیک در صحنه سیاست دارد. بنا بر مشاهدات آنوبانینی شهر قشم و اطراف آن که دارای اماکن قدیمی‌و بقایای قلاع است، حکایت از دوران شهرنشینی و تمدن در ایام گذشته این شهر بندری دارد.

 

غار نمک

در فاصله 90کیلومتری شهر قشم و در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره ( تقریبا به موازات ساحل جنوبی)، کوه گنبدی شکلی به ارتفاع 237 متر از سطح دریا غار نمک قرار دارد. وجود رگه های سفید نمک بر بدنه این کوه، منظره ای جالب و دیدنی را از دور نمایان می‌سازد . دهانه غار نمک از جاده همجوار ساحل دریا حدود 2 کیلومتر فاصله دارد که توصیه می‌شود این فاصله را با پای پیاده طی کرد. درون غار نمک به ویژه اعماق آن، تاریک است و برای مشاهده استالاکتیت های بلورین نمک، به چراغ قوه پرنور نیاز است. سقف غار نمک را قندیل های مرمرین و بلورین در شکل های مختلف پوشش داده و منظره ای بدیع به وجود آورده اند. تنفس در داخل غار نمک قشم، می‌تواند به بهبود بیماران مبتلا به آسم و ناراحتی های تنفسی کمک کند. ارزش دیدن مسیر غار نمک و محیط اطراف آن همراه با تسهیلات جهانگردی، به حدی است که بخش اعظم نیاز ایرانیان و خارجیان شیفته به دیدار از مناطق دیدنی منحصر به فرد کره زمین را برآورده می‌کند.

 

انجیر معابد یا درخت سبز

از رستنی های شگفت انگیز مناطق حاره، مخصوصا جزایر خلیج فارس، درخت همیشه سبز، درخت لور (معروف به انجیر معابد) است که تاجی بزرگ با ریشه های هوایی دارد. میوه نارنجی رنگ درخت لور، مطبوع و خوراکی است. یکی از زیباترین درخت های لور در تم سینتی (منطقه توریان) قرار دارد و در نزدیکی آن، بقعه ای دیدنی با طرح معماری کهن به نام «زیارت پیر» قرار دارد.

 

حیات وحش دریایی

به طور کلی 11 گونه خرچنگ از ۳ خانواده در جزیره قشم وجود دارد. آب های جزیره قشم از انواع ماهی غنی است. در آب های جزیره های قشم، هنگام و لارک و هم چنین در تنگه خوران و شرق لافت لاک پشت سبز دیده می‌شود.ساحل شنی در شرق کانی و در قسمت جنوب شرقی، مکان دلخواه برای لاک پشت های دریایی است. «دلفین بینی بطری» نیز از عمده پستانداران این منطقه است.

 

غار خربز (خربس Xarbez)

به فاصله 12 کیلومتری قشم در کنار جاده جنوبی، «غار خربس» بر سینه کوهی مشرف به دریا و دشت میانکاسه قرار دارد.غار خربس از غارهای دریایی است که در اثر گرداب و تخلیه ماسه ها، از حفره سنگ ها به وجود آمده است، اما در دوره های پیش از اسلام با افزایش وسعت غار خربس در بخش های تالار میانی و دهلیزهای انشعابی، به احتمال زیاد مردم از آن به عنوان پناهگاه و یا نیایش گاه استفاده می‌کرده اند.

 

دره ستاره ها

 

دره ستاره های قشم که بومی‌های منطقه به آن «ستاره افتاده» یا «استاره کفته» نیز می‌گویند، در روستای برکه خلف و در جزیره پهناور قشم قرار دارد. روستای «برکه خلف» در ۱۵ کیلومتری شهر قشم و در جاده کناره جنوبی جزیره قرار گرفته است. برخی اهالی معتقدند با تاریک شدن هوا، این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه است ولی این دره ها و شکل های زیبای آن، در اثر باران های فصلی و فرسایش خاک به وجود آمده اند. راه دسترسی به روستای برکه خلف آسفالته است و از روستا تا ابتدای دره ستاره ها، جاده خاکی به طول حدود ۵۰۰ متر و با شرایطی مناسب برای تردد خودروها مهیا شده است. مردم بر این باورند این دره محل برخورد ستاره ای از آسمان بوده یا به عبارت دیگر ستاره ای از آسمان بر زمین افتاده و دره ستاره ها را شکل داده است.

 

چاه های تل آب یا طلا

در 76 کیلومتری شهر قشم و در 30 کیلومتری شمال فرودگاه بین المللی قشم، چاه های طلا قرار دارد. در روستای لافت، پیش از همه، بادگیرهای منازل روستایی، چشم مشتاقان دیدار از قشم را به خود جلب می‌کند. پس از آن به محض ورود به لافت و در جوار قلعه نادری، حلقه های چاه آب متعدد در داخل گودال دامنه کوه به چشم می‌خورد که حکایت از فناوری ذخیره آب پارسیان جزیره نشین عهد هخامنشی و دوره زرتشتیان دارد. چون فناوری چاه کنی و قنات تا آن جا که مشخص شده، خاص گبریان و زرتشتیان بوده است.

 

سدهای ساسانی و هخامنشی

در قشم آب شیرین برای انسان، حیوان و گل و گیاه ارزش حیاتی دارد. از روزگاران قدیم با ساخت سد در تنگه ها، راه ها و دره ها، آب های شیرین فصل بارانی را جمع آوری می‌کردند و به تدریج به مصرف شرب و کشت می‌رساندند.

 

سد پی پشت

در نزدیکی روستای «پی پشت» و در 37 کیلومتری شهر قشم و 28 کیلومتری فرودگاه بین المللی قشم در شمال جزیره قرار دارد. تاسیسات تقسیم آب این سد تاریخی از دوره ساسانی در مدخل تنگه، به چشم می‌خورد.

 

سد گوران

در 78 کیلومتری شهر قشم و در کنار روستای گوران، در نزدیکی جاده طبل- باسعیدو قرار دارد. تاریخ سنگ بنای اولیه سد به دوران گوران ( گبران یا زرتشتیان) و هخامنشیان برمی‌گردد.

 

قلعه پرتغالی های قشم

این قلعه قبل از سلطنت شاه عباس از سوی پرتغالی ها، به عنوان دژ نظامی‌ برای کنترل ترافیک دریایی منطقه هرمز و خلیج فارس ساخته شده است.

نويسنده: †_iman_† تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب



توصیه هایی برای رانندگی در باران

رانندگی در باران

 

جاده‌های خیس یک از عوامل مهم سوانح رانندگی هستند اما به کار گیری تکنیک‌های رانندگی ایمن می‌تواند مانع از آن شود که سرنوشت‌تان ماشین‌تان به برخورد با نرده‌های کنار جاده یا خدای ناخواسته به سقوط از دره‌ها ختم شود...
شما می توانید برای کسب مهارت بیشتر و فراگیری نحوه رانندگی صحیح در روزهای بارانی این توصیه‌ها را به کار ببندید:
- آرام و بااحتیاط رانندگی کنید، به خصوص سر پیچ‌ها.
-  فاصله زیادی را با ماشین جلویی حفظ کنید.
- هنگامی که لازم است توقف کنید یا سرعت‌تان را کم کنید، به آرامی و ملایمت ترمز کنید.
- هرگز  یکباره پایتان را روی ترمز نزنید.
-  اگر ماشین‌تان شروع به لغزیدن کرد، به آهستگی پای‌تان را از روی گار بردارید و  فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، بپیچانید.
- از چاله‌‌های آب باران دوری کنید.
- در همان مسیری که ماشین‌های جلویی‌تان حرکت می‌کنند، رانندگی کنید.
- بلافاصله از لحظه شروع باران تا زمانی که جاده مرطوب است، سرعتتان را کم، یکنواخت و در حد کنترل نگه دارید. در پیچ ها از سرعتتان بکاهید و به هیچ عنوان به طور ناگهانی ترمز نکنید.

قبل از سفر
برای داشتن سفری با خیال راحت نکات زیر را قبل از سفر فراموش نکنید:
1- قبل از آغاز سفر، لازم است بازدیدهایی را از خودرو خود به عمل آورید. بنابراین پیش از حرکت و روشن کردن موتور، ابتدا فشار باد لاستیک ها را کنترل کرده و دقت کنید لاستیک ها ترک، خرابی و یا ساییدگی نداشته باشند(حتی تایر زاپاس).
2- نشت روغن، بنزین، آب و مایعات دیگر را به دقت مورد بازدید قرار دهید. از سالم بودن و کار کردن چراغها، اطمینان کامل حاصل نمایید. همراه داشتن آچار چرخ و جک، ضروری است. میزان آب رادیاتور و شیلنگ های مربوطه در قسمت جلویی رادیاتور را بازدید کنید که مسدود نشده باشد. میزان بودن آب باتری، روغن ترمز و کلاج، وضعیت تسمه پروانه و نشت لوله های بنزین را کنترل کنید.
 3- بعد از روشن کردن موتور، از صحت کار سرعت سنج و سایر وسایل اندازه گیری اطمینان حاصل کنید. از ترمزها و صحت کار آنها، در محل امنی مطمئن شوید. به صداهای غیرعادی و اضافی موتور، توجه کنید. در صورتی که عیب یا نقص مشاهده نمودید، حتماً   نسبت به رفع آن اقدام نمایید و چنانچه همه قسمتهای خودرو، درست کار می کردند، با اطمینان و آسودگی خاطر، از سفر خود لذت ببرید.

رانندگی در آزاد راه ها
رانندگی در آزاد راه ها قواعد ایمنی خاص خودش را دارد. بنابراین اگر در مسیرتان از آزادراه می گذرید، این موارد را با خود مرور کرده یا به سرنشینان خودرو یادآوری کنید.
1- اطمینان از سلامت وسیله نقلیه (لاستیک ها، چراغ های راهنما، ترمز و...)
2- خود و دیگر سرنشینان را به استفاده از کمربند ایمنی عادت داده و کودکان را به ضرورت استفاده از کمربند ایمنی به هنگام رانندگی، آموزش دهید.
3- پس از قرار گرفتن در خط عبور آزاد راه، با توجه به سرعتهای مجاز و مشخصات وسیله نقلیه خود (کندرو و تندرو)، در خط تعیین شده حرکت کنید.
4- در هنگام تغییر مسیر با حفظ فاصله و احتیاط کامل، از چراغ راهنما و آیینه استفاده نمایید.
5- از بیرون نبودن اعضای بدن سرنشینان خودرو در هنگام حرکت، اطمینان حاصل کنید و حواستان متمرکز رانندگی باشد.
6- سعی کنید در هنگام رانندگی، با سرنشینان خودرو و تلفن همراه صحبت نکنید.
7- در هنگام نزدیک شدن به محل اخذ عوارض، ضمن امتحان ترمز و کاهش سرعت با توجه به آیینه وسیله نقلیه بدون انحراف به چپ و راست ناگهانی؛ در مسیری که قبلاً پیش بینی کرده اید، قرار گیرید.
8- در پشت فرمان خودرو، نگهبان جان خود و همسفران باشید و با سرعت مناسب و اعصابی آرام، رانندگی کنید.
9- جاده همیشه تسلیم راننده و راه باز، وسوسه انگیز است، پس با سرعت غیرمجاز رانندگی نکنید.
10- هنگام سفر، کنار آزاد راه توقف نکنید. با کمی حوصله به نزدیکترین پارکینگ (توقفگاه) می رسید و در صورت ضرورت و نیاز به توقف؛ خودرو را به شانه خاکی راه هدایت کنید.
11- از پاک نمودن شیشه ها و چراغ های خودروی خود غفلت نکنید.
12- از بین خطوط، رانندگی کنید و خط سبقت را برای مدت طولانی اشغال نکنید.

نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

آیا پر ستاره بودن هتل دلیل بر کیفیت بالاترآن است ؟

آیا پر ستاره بودن هتل دلیل بر کیفیت بالاترآن است ؟

هتل,پر ستاره بودن هتل

گردشگری - معیار قراردادن تعداد ستاره هتل جهت انتخاب محل اقامت ممکن است همیشه و همه جا راه حل مناسبی نبوده و شما را گمراه نماید . امروزه کشورها برای ساخت یک هتل به دنبال استاندارد یک نواختى نیستند،که درجه هتل تعیین کننده کیفیت باشد، هتل هاى با درجه پائین با ارائه خدماتى مطلوب توانسته اند، صنعت گردشگرى را دربخش هتلدارى متحول کنند و معیار هاى جدیدى را براین صنعت حاکم سازند.

امروزه بسیارى ازهتل هابه تکاپوافتاده اند، تا بتوانند خدمات خودرا به نحوى ارتقا ء دهند که بتوانند علاوه بر حفظ مشتریان قدیمى خود،افراد جدیدى را نیز به گروه مشتریان خودبیفزایند . ارزش خدمات و سرویس دهی هتل ها با استاندارد سازی صرف تضمین نمی گردد زیرا نمونه های بسیاری از هتل ها ی با درجه پائین مشاهده شده اند که توانسته اند ارائه دهنده خدماتی باشند که حتی در هتل هاى پرستاره کمتر دیده شده است . امروزه بطور مستمر شاهدابتکارات نو توسط هتل های کم ستاره برای جلب هرچه بیشترمیهمان هستیم بنابراین ستاره های درج شده برسردر ورودى هتل ممکن است نشان دهنده قیمت بالای آن باشد ولی لزوماً نشان دهنده کیفیت بالاتر هتل نیست . ضمناً بایستی به این نکته توجه داشت که هتل های هم درجه در دو مقصد مختلف (مثلاً دبی و استانبول) به هیچ وجه با هم قابل مقایسه نیستند یا حتی در یک مقصد مثل دبی که دارای استاندارد های قابل قبولی از لحاظ درجه بندی هتل هاست ممکن است هتل دو ستاره ای وجود داشته باشد که نه تنها امکاناتی در حد سه ستاره دارد بلکه از آن بالاتر نیز باشد . بنابراین آنچه در این راستا از اهمیت بسزائی برخوردار است یافتن آژانس مسافرتی معتبر و استفاده از مشاوره های فنی آن می باشد . ضمناً ذکر این نکته حائز اهمیت است که بکاربردن عباراتی چون کلاس A ،B ، TOP  و یا DELUX  توسط آژانس های مسافرتی صرفاً جهت انتقال مطلب به مسافران بوده و مبنای اجرائی ندارد .

نويسنده: †_iman_† تاريخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

† number-1 †

wellcome to number-1

مدیر وب

[ number-1 ] لينکهاي روزانه

[number-1] جستجوي مطالب

[ number-1 ]طراح قالب

© All Rights Reserved to number-1.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com